У вересні 2021 року стартував організований ГО «Смарт освіта» (за підтримки компанії Grammarly) «Національний проєкт: пишемо есе». Його мета – зміна підходів до навчання письма в українських школах.
Голова правління ГО «Смарт освіта» Галина Титиш зазначає: «Ми прагнемо змінити цю ситуацію і покращити навички учнів висловлювати свою думку на письмі. Та ми розуміємо, що найефективніший спосіб зробити це – змінити підхід до викладання письма в школах загалом, надати вчителям знання, методики, навички й матеріали для ефективного навчання письма».
До проєкту залучено викладачів шести університетів та ІППО (Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника, Київський університет ім. Бориса Грінченка, Донбаський державний педагогічний університет, Житомирський обласний ІППО), учителів-словесників, журналістів (загалом – 23 учасники), які, оволодівши сучасними методиками розвитку навичок письма, згодом готуватимуть учителів навчати учнів писати якісні тексти.
Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника підписав з ГО «Смарт освіта» Меморандум про співробітництво, згідно з яким троє викладачок кафедри української мови – Віра Пітель, Наталія Іванишин та Роксолана Стефурак – стали учасницями (у майбутньому – національними тренерками) розпочатого ГО «Смарт освіта».
Проєкт складається з трьох етапів.
Перший – підготовка команди тренерів на національному рівні (тренінгова програма від українських менторів).
Другий – навчання міжнародного рівня у рамках National Writing Project (США).
Третій етап – розробка тренерами дидактичних матеріалів, методичних рекомендацій і навчальних програм для підготовки й підвищення кваліфікації вчителів.
Уже завершилися два перші етапи проєкту, на яких щотижнево відбувалися заняття в лекційно семінарському форматі, де майбутні тренери апробовували на практиці різні етапи письма, працювали над художнім есе-каталогом, академічним письмом, вивчали методику написання есе американських колег.
Наприкінці кожної пари методом мозкового штурму генерувалися та фіксувалися ідеї учасників проєкту, які згодом стануть основою для створення методичної бази навчання есе українських школярів.
Наразі триває третій етап проєкту. Віра Пітель, Наталія Іванишин та Роксолана Стефурак в команді ГО «Смарт освіта» працюють над методичними матеріалами для вчителів-словесників, у яких буде запропоновано нові підходи до навчання письма в українських школах.
Факультет філології вже має плоди цієї праці. Студентка групи УМЛф-21 Софія Дубік (керівниця – доцентка Роксолана Стефурак) перемогла у Всеукраїнському конкурсі есе “Мій Шевченко” в номінації “Майстерне володіння художнім словом”.
Пишаємося нашими філологинями і бажаємо їм творчої енергії, натхнення та нових здобутків!
Автор матеріалів: кафедра української мови ПНУ